17 januari 2015

Show me Rotterdam I - Het Scheepvaartkwartier

Rotterdam trekt, al jaren. Alsof ik resoneer met deze stad. Ik wil haar graag beter leren kennen. Daarom vroeg ik mijn oude huisgenootje Sachi om me wat van haar favoriete plekjes te laten zien. Na het bewonderen van haar appartement hoog in de Wijnhaven bij Blaak nam ze me mee naar het Scheepvaartkwartier, de wijk ten westen van de Erasmusbrug aan de noordzijde van de Maas.

Een bijzondere wijk omdat een groot deel tijdens de oorlog niet in vlammen is opgegaan. Daarom zijn er nog veel oudere gebouwen. Hier meer over de historie van deze wijk.

Na een fijne wandeling lunchten we bij Valente aan het Westplein. En voordat ik de trein terug naar het Haagse pakte moest ik echt nog even de koffie bij Hopper aan de Schiedamse Vest proberen.

Dit smaakt naar meer! Benieuwd wat een volgende #ShowMeRotterdam-expeditie zal brengen...


Geen opmerkingen: